تعاونی برتر ملی در دو سال متوالی

شرکت تعاونی توسعه و عمران
​​​​​​​ شهرستان قم

025-37719923

آغاز به کار مجتمع کشتارگاه صنعتی دام قم با سرمایه‌گذاری شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان قم و بخش خصوصی

مهندس ضیایی مدیر عامل شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان قم گفت: این مجتمع که در ابتدای محور جعفریه و در ۲۰  هکتار مساحت و  با هزینه‌ای حدود ۳۲ میلیارد تومان احداث شده، هم اکنون به منظور رفع نقایص احتمالی، به صورت آزمایشی آغاز به کار کرده است.  

ضیایی ظرفیت کشتار این مجتمع را در حال حاضر و در یک شیفت کاری هزار راس دام و یکصد و پنجاه دام سنگین عنوان کرد که امکان افزایش تا سه برابر  وجود دارد. او افزود: سالن بسته بندی گوشت و آلایش‌های دامی، واحد تبدیل ضایعات به  خوراک دام و سردخانه از دیگر امکانات این مجتمع است. 

مدیر عامل شرکت تعاونی  توسعه و عمران شهرستان قم عنوان کرد: سهامداران این شرکت افراد تحت پوشش  بهزیستی، ایتام، جامعه کارگری و حتی کارمندان برخی ادارات هستند که تاکنون ۲۴ هزار سهم به ۱۱ هزار نفر از آنان فروخته شده  است.

مهندس غضنفری معاون  هماهنگی امور اقتصادی استاندار در حاشیه بازدید گفت: این طرح از مصوبات سفر رهبر انقلاب به قم بوده است که ۳ میلیارد تومان از هزینه ساخت این مجتمع از محل اعتبارات سفر رهبری تامین شده است. غضنفری توجه به صنایع مکمل را از نیاز‌های ضروری استان برشمرد و گفت: حوزه دام از جمله این صنایع  است که راه اندازی مجتمع کشتارگاهی صنعتی دام می‌تواند بخشی از نیاز استان را برطرف کند. معاون استاندار یادآور شد: این مجتمع می‌تواند جایگزین کشتارگاه فعلی شهرداری قم باشد. ظرفیت این مجتمع به گونه‌ای است که می‌تواند حتی نیاز خارج از  استان را هم تامین کند.

 

 

 

 

 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها