تعاونی برتر ملی در دو سال متوالی

شرکت تعاونی توسعه و عمران
​​​​​​​ شهرستان قم

025-37719923

افتتاح کشتارگاه صنعتی دام قم با حضور معاون رئیس جمهور و استاندار قم

 

کشتارگاه صنعتی دام استان قم صبح امروز در چهارمین روز از دهه فجر با حضور معاون رئیس جمهور در امور مناطق محروم و استاندار قم به بهره‌برداری رسید. در مراسم افتتاح کشتارگاه طیب گوشت پارسا متعلق به شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان قم، جناب آقای مهندس صابری مقدم رئیس هیئت مدیره این شرکت گفت: ظرفیت این این کشتارگاه ۲۰۰۰ راس دام سبک و 100 راس دام سنگین در یک شیفت کاری است که می‌تواند علاوه بر قم نیاز استانهای دیگر را نیز تامین کند.

وی خاطرنشان کرد راه‌اندازی این کشتارگاه برای ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و 1200 نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد می ­کند. مهندس صابری مقدم این کشتارگاه را از پیشرفته‌ترین کشتارگاه های کشور عنوان کرد و افزود: نزدیکی به کانون تبادل دام سبک و سنگین کشور در دامشهر قم، دوخط کشتار دام سبک، چهار سالن پیش‌سرد کن، تونل انجماد، سردخانه آمونیاکی و فریونی و بخش بزرگ بسته‌بندی گوشت و آلایش و احداث یک تصفیه‌خانه از مهمترین ویژگی‌های آن است.

 جناب آقای مهندس صابری از سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیارد تومانی این شرکت برای احداث این کشتارگاه سخن گفت.

مهندس صابری با اشاره به وسعت ۲۰ هکتاری این کشتارگاه برنامه آینده این مجتمع را مورد توجه قرار داد و افزود: راه‌اندازی کشتارگاه طیور در فاز دوم، زراعت و باغبانی در ۳۵ هکتار از اراضی اطراف مجتمع و ایجاد صنایع تبدیلی از جمله این برنامه‌هاست.

 وی دیگر مزیت این کشتارگاه را فاصله ۷ کیلومتری تا شهر عنوان کرد و تصریح کرد از آنجا که تنها کشتارگاه فعلی شهر قم تا چند ماه آینده تعطیل می‌شود، کشتارگاه طیب گوشت پارسا نقش بسیار موثری در حفظ محیط زیست شهر قم خواهد داشت.

 جناب آقای مهندس ضیایی مدیرعامل شرکت توسعه و عمران شهرستان قم نیز از وجود حدود ۱۰ هزار نفر سهامدار با ۴۳۰۰۰ سهام عرضه شده در این شرکت خبر داد و افزود این پروژه مهم و سایر پروژه‌های شرکت مانند احداث منطقه نمونه گردشگری کهک، طرح ‌توسعه کشتارگاه و برند حلال، اطمینان­‌بخشِ سهامداران این شرکت خواهد بود.

مهندس ضیائی همچنین به فروش چهارمین مرحله از سهام شرکت توسعه و عمران شهرستان قم اشاره کرد و گفت: فروش ۲۰ هزار سهم دیگر این شرکت آغاز شده و تا ۲۰ اسفند ادامه دارد.

 وی قیمت هر سهم این شرکت ۲۵۰ هزار تومان ذکر کرد و خاطرنشان کرد قیمت سهام این شرکت در سال جاری نسبت به سنوات گذشته ۵ برابر شده است. مهندس ضیایی یکی از اهداف مهم شرکت را هدایت منابع خُرد مردمی به سمت فعالیت های اقتصادی بیان کرد که نمونه بارز آن خرید کشتارگاه صنعتی دام استان است.

در این مراسم استاندار قم، حمایت از بخش تعاون را از سیاست‌های استان برشمرد و گفت: راه‌­اندازی پروژه کشتارگاه صنعتی دام نمونه­‌ای از آن است.

آقای سرمست: شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان قم را یکی از تعاونی­‌های موفق کشور دانست و از مدیران این شرکت خواست توجه به کیفیت و تکمیل زنجیر تولید را همواره مد نظر داشته باشند.

استاندار اهمیت بخش کشاورزی و دامداری قم را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: دامشهر، شهرک لبن و مجتمع‌­های کشت و صنعت موقعیت ارزنده‌­ای را برای استان قم ایجاد کرده­‌اند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری هم در این مراسم از آمادگی این معاونت در گسترش فضاهای دامداری و گلخانه­‌های صنعتی در قم سخن گفت.

آقای امید با اشاره به کاهش یک و چهار دهم درصدی نرخ بیکاری روستایی در سال گذشته گفت از رئیس جمهوری خواسته­‌ایم تا علاوه بر اعتبارات سابق، سالانه 500 میلیون دلار دیگر برای اشتغال روستایی اختصاص دهند.

آقای رضایی معاون وزیر جهاد کشاورزی در زمینه تولیدات دامی هم در این مراسم به موفقیت در این وزارتخانه در برخی زمینه­‌ها اشاره کرد کاهش واردات گوشت قرمز در دو سال از 170 هزار تن به 30 هزار تن و کاهش واردات کره  از 50 هزار تن سالانه به 5 هزار تن از جلمه این موفقیت­‌هاست.

 

در این مراسم همچنین نشان برند حلال از سوی سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران به کشتارگاه طیب گوشت پارسا اهدا شد.

 

57 پروژه سازمان جهاد کشاورزی استان قم در این مراسم رونمایی شد. این پروژهها با هزینه 97 میلیارد تومان اجرا شده و اشتغال 654 نفر را به همراه داشته است.

 

 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها