تعاونی برتر ملی در دو سال متوالی

شرکت تعاونی توسعه و عمران
​​​​​​​ شهرستان قم

025-37719923

ساماندهی زائرین عراقی و کشورهای اسلامی

 

انعقاد تفاهم نامه با شرکت خدمات زیارتی و گردشگری جهانتاب آفاق 

 

این جلسه منجر به انعقاد تفاهم‌نامه فیمابین شرکت توسعه و عمران شهرستان قم  و شرکت خدمات زیارتی و گردشگری جهانتاب آفاق از سوی دیگر جهت ارائه خدمات مسافری به زائران غیرایرانی در مبدأ کشورعراق تا مقصد کشور ایران با موضوع قرارداد: ساماندهی، عزیمت و اقامت زائرین محترم عراقی و سایر زائرین کشورهای اسلامی به شهر مقدس قم گردید.

 

 

امضای قرار داد فیمابین شرکت نسیم الفیحاء عراق و شرکت تعاونی توسعه و عمران

 

مراسم امضای تفاهم نامه در دفتر شرکت توسعه و عمران در قم که طبق آن شرکت نسیم الفیحاء در شهرهای بصره، نجف الاشرف، کربلا و بغداد دارای فضای اختصاصی و دفترخدمات حمل و نقل بوده و نسبت به جابجایی مسافر از شهرهای مذکور به ایران اقدام می کند و به شرکت حمل و نقل ایرانی جهت پیاده و سوار کردن مسافرین، همكاری و خدمات می دهد.

 

 

انعقاد قرارداد با شرکت حمل و نقل بین المللی ترابر بی تا تهران

 

این قرار داد فیمابین شرکت تعاونی توسعه و عمران و شرکت حمل ونقل تی بی تی که دارای 180 شعبه و دفتر در سراسر کشور می‌باشد در جهت اعزام زائرین عراقی از شهر مقدس قم به سایر شهرهای گردشگری و زیارتی کشور و اعزام مجدد به قم و مرز و عزیمت به عراق منعقد گردید. تهیه بسته‌های مسافری در پكیج‌های مختلف برای اعزام زائرین از مبداء عراق به شهر مقدس قم برای ایام و مناسبت‌های مختلف از طریق شرکت مجری از دیگر موارد این قرارداد می‌باشد.

 

 

امضای قرارداد فیمابین شرکت نسیم الفیحاء عراق و شرکت حمل و نقل ترابر بی تا تهران 

 

 

مذاکره با شرکتهای حمل و نقل 

مذاکره و پیگیری جهت انعقاد قراداد با این شرکت‌ها برای ایجاد شعبه در قم و همچنین ایجاد دفتر خدمات گردشگری با گرید «الف» «ب» و «پ» جهت ارایه خدمات تور و گردشگری و اعزام زائرین از قم به سایر شهرهای کشور و عودت مجدد آنها به قم و اعزام به مرز از دیگر اقدامات این شرکت می‌باشد که هدف آن:
- ایجاد آژانس با همكاری این شرکت در شهر مقدس قم؛
-ایجاد شعبه و دفتر حمل و نقل در شهر مقدس قم برای خطوط اتوبوس بین شهری از مبدأ قم به شهرهای کاشان، اصفهان، شیراز، یزد، کرمان، بندرعباس... با همكاری این شرکت و هماهنگی شهرداری و سازمان پایانه‌های استان می‌باشد.

 

 

پیگیری انتقال زائرین با خودرو های لوکس سواری به کشور عراق 

 

 

جهت رفاه و آسایش بیشتر زائرین محترم این شرکت در حال پیگیری‌های لازم جهت جابجایی زائرین و متقاضیان محترم با خودروهای لوکس سواری به کشور عراق و عتبات می‌باشد.
در همين راستا بازديدی از کارخانه سروش ديزل واقع در منطقه اقتصادی سلفچگان قم با حضور اعضای محترم هیات مديره، مديرعامل محترم منطقه اقتصادی سلفچگان و مديران سروش ديزل انجام شد.

 

 

پیگیری راه‌اندازی تاکسی زائر 

پیگیری راه‌اندازی تاکسی زائر در خیابان‌های اطراف حرم حضرت معصومه(ع) از تلاش‌های مدیریت شهری قم برای کاهش ترافیک در هسته مرکزی شهر است. هسته مرکزی شهر قم با توجه به اینكه بیشترین حجم تردد عابر پیاده را به دلیل وجود حرم مطهر دارد نیازمند آرام‌سازی است.

 

 

ایجاد کیوسک های دلیل الزائر پلیس گردشگری 

جهت هدایت و راهنمائی زائرین محترم بخصوص در اطراف حرم مطهر و هسته مرکزی شهر و همچنین درترمینال، ایستگاه راه‌آهن دیگر نقاط شهری ایجاد کیوسك‌هایی باعنوان دلیل الزائر با افراد مسلط به زبان عربی جهت ارائه خدمات به زائرین.

 

 

کاپوتاژ ناوگان‌های اعزامی بین دو کشور

 

کاپوتاژ یا به تلفظ صحیح‌تر، کابوتاژ ( Cabotage ) در لغت به معنای حمل کالا از یک نقطه مرزی دری ک کشور به نقطه مرزی در کشور دیگر از طریق دریا یا رودخانه است؛ اما اصطلاحا به مجوز حمل ونقل هر نوع کالا از یک کشور به کشور دیگر گفته می شود. هنگامی که اعلام می‌شود شما برای اینکه بتوانید با ماشین شخصی خود از مرز خارج شوید، باید خودرو را کاپوتاژ کنید.
این شرکت در حال برنامه‌ریزی جهت اعزام خودروهای زائرین با کاپوتاژ و انجام بیمه پیمایشی خودرو براساس کیلومتر مسافت طی شده در کشور ایران و عراق می‌باشد تا زائرین محترم بتوانند راحت‌تر با خودروهای شخصی خود به عراق سفر نمایند.
از ديگر اقدامات انجام شده توسط شرکت تعاونی توسعه و عمران می‌توان به موارد زير اشاره کرد:
- پیگیری ارائه سیمكارت به زائرین عراقی؛

- پیگیری ارائه کارت‌های بانكی به زائرین عراقی؛
- پیگیری ارائه انواع بیمه‌نامه و کارت‌های رفاهی و ... به زائرین محترم

 

 

اقدامات صورت گرفته در بخش توریسم درمانی

استان قم با پیشرفت در زمینه زیرساخت‌ها و بسترهای مناسب شهری و وجود بارگاه حضرت معصومه(س) و اماکن تاریخی بسیار به یكی از قطب‌های گردشگری سلامت تبدیل شده است که بخش قابل توجهی از این گردشگران، گردشگر سلامت هستند. بی‌شک توریسم درمانی یا به بیان واضحتر گردشگری سلامت به خودی خود می‌تواند از مهمترین اهداف یک گردشگر باشد تا در گرو مسافرت سلامتی کسب کند.

 

 

وضعیت توریست درمانی

 

طبق محاسبه‌های صورت گرفته بطور میانگین هر توریست در بخش درمانی در ایران حداقل 4 هزار دلار هزینه می کند که این نشان دهنده پتانسیل چند صد میلیاردی در این حوزه است.

شهر قم به علت وجود بارگاه ملكوتی حضرت معصومه، دومین شهر مذهبی پرتردد در بین استان‌های کشور به شمار می‌رود که بیش از یک میلیون و 250 هزار تن در آن زندگی می‌کنند و علاوه بر این هر ساله پذیرای 20 میلیون زائر از سراسر کشور وخارج است.
با وجود اینكه برخی زائران و مسافران هنگام سفر به این شهر نیازمند امكانات درمانی هستند، بیمارستان‌های جدید در استان قم با رویكرد گردشگری سلامت در حال احداث هستند و گردشگران سلامت از کشورهای غربی و عربی برای درمان به استان قم می‌آیند؛ این استان ظرفیت خوبی در زمینه گردشگری سلامت دارد.

 

 

اقدامات صورت گرفته در بخش تحصیلی

 

درحوزه علمی نیز مذاکراتی با دانشگاه‌های اصلی جهت جذب و ثبت نام و ارزشیابی و معادلسازی مدارک دانشجویان متقاضی تا پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی و هتلینگ و ترانسفر و اسكان دانشجویان صورت گرفته است .
از برنامه‌های پیش روی شرکت، برنامه‌ریزی درجهت ارائه خدمات به دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل در ایران می‌باشد.

 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها