تعاونی برتر ملی در دو سال متوالی

شرکت تعاونی توسعه و عمران
​​​​​​​ شهرستان قم

025-37719923

انعقاد تفاهم نامه ایجاد برند حلال

 

امضای دو تفاهم نامه همکاری در مرداد ماه سال ۱۳۹۳ فیمابین استان قم و شهر لین شیا چین

 

تفاهم نامه همکاری بین  شهرقم وشهر لین شیا ( ایالات گانسو چین) به عنوان دو شهر مسلمان نشین و مذهبی برای ایجاد روابط دوستانه، تبادل تجربیات ، تبادل فرهنگی وعلمی وایجاد شهرک های اقتصادی بین دوطرف منعقد شد.

به موجب این تفاهم نامه ، شهر قم از جمهوری اسلامی ایران و شهر لین شیا از کشو چین در موارد ذیل ابراز تمایل وهمکاری می نمایند :

۱- تفاهم واحترام متقابل و برقراری وگسترش روابط دوستانه میان شهروندان دو طرف .

۲- تبادل تجربیات واطلاعات در خصوص فعالیت موسسات و شرکت های فعال در بنش اقتصاد .

۳- برقراری ارتباط وهمکاری مشترک در زمینه های تولید وعرضه محصولات غذایی ،برند حلال ، گردشگری ، برنامه ریزی و مدیریت شهری و بیابان زدایی .

۴- همکاری در زمینه ارتباطات و تبادلات علمی و فرهنگی به منظور معرفی تمدن ، فرهنگ وهنر . این تفاهم نامه در سه نسخه به زبانهای فارسی ، انگلیسی و چینی که همگی از امتیاز یکسان برخوردارند تنظیم وامضا گردید.

 

 

در راستای اجرایی نمودن تفاهم نامه فوق و در حاشیه سفر هیئت چینی به  شهر قم در اردیبهیشت ماه ۱۳۹۵ دو تفاهم نامه همکاری بین قم و لین شیا امضاء شد.

یکی از موضوعات مهم برند غذای حلال است که با توجه به وجود ظرفیتهای مختلف در قم میبایست مختص استان قم باشد

در راستای ایجاد برند غذای حلال موفق به اخذ موافقت و دستور استاندار محترم شده است قبلا تفاهم نامه ایی بین استانداری قم وایالت گانسو وشهر لین شیا چین در خصوص غذای حلال منعقد شده است که در همین راستا شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان قم  پیگیری ها،مطالعات و اقدامات لازم جهت اجرایی نمودن این طرح را انجام داده است که این طرح با مشارکت استانداری قم ، موسسه موضوع شناسی احکام فقهی،سازمان استاندارد و ...این شرکت در حال پیگیری می باشد.

در همین راستا جلساتی با حضور جناب آقای غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم و مدیران موسسه موضوع شناسی احکام و مدیران تعاونی توسعه و عمرانی برگزار گردید فرماندار و شهردار شهر لین شیا چین نیز جلساتی با فرماندار قم داشته اند که ضمن معرفی این تعاونی بعنوان مجری و پیگیری کننده این موضوع رایزنی هایی در حال انجام است.

 

برگزاری جلسه برند حلال در دفتر معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری

 

در سال ۹۷ با توجه به امضای تفاهم نامه ایجاد برند حلال ،جلسات برند غذای حلال با حضور فرماندار محترم شهرستان قم ، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قم و مدیران موسسه موضوع شناسی احکام فقهی و مدیران شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان قم تشکیل شد

 

 

 

معاون استاندار  در این جلسه  افزود: مطابق قانون دستگاه های اجرایی می توانند بخشی از وظایف و اختیارهای خود را به شرکت های تعاونی واگذار کنند، شرکت تعاونی توسعه و عمران قم به خوبی می تواند اقدامهای فنی مربوط به استاندارد را در خصوص تولید غذای حلال انجام دهد، و موسسه موضوعی احکام فقهی نیز به لحاظ شرعی و فقهی بر آن نظارت داشته باشد.
 


 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها